Vovidi

 

21 Mayıs 2022 sabahı Sığacık Teos limanından Samos adasına doğru yola çıktık. Hava oldukça sakin olduğu için motor seyriyle yolculuğumuzu tamamladık. Bizim planımız aslında gümrük girişimizi Samos’un kuzeyindeki Vathy limanından yapmaktı fakat giriş işlemlerimizde bizi yardımcı olan Tasos güneydeki Pythagorion limanında işlemlerin çok daha kısa süreceğini söylediği için direk adanın güneyine devam ettik. Gerçekten de giriş işlemlerimizi 5 dakikada hallettik. Gümrük memurları oldukça sempatikti. Hatta biri parmak izi alırken çat pat Türkçesi ile bize “iki parmak” dedi. Giriş işlemlerimiz için Tapei vergisi dahil toplam 165 Euro ödedik (bu arada ilerleyen günlerde buradaki liman müdürlüğüne tekrar gidip memurlara acente kullanmanın zorunlu olup olmadığını sordum. Zorunlu olmadığını, giriş işlemlerini istersek kendimizin de yapabileceğini söyledi). Ayrıca limanda kaldığımız her gün için 15 Euro (elektrik ve su dahil) ödeyeceğiz. Ayrıca tonozun ince halatını pervaneye kaptırmayı başardığımız için 50 Euro da dalgıça ödedik. Daha önce pervaneye dolanan halatı kendim kurtarmıştım fakat limandaki suyu kirli buldum, biraz da üşendim.

 

Samos , Water Pilot , Yunan adaları

 

https://vovidi.com/samos/

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

celtavtr

Çocuğum Yanımda

ForexForumTR